10 odgovora zbog kojih se dobiva posao community managera


Nedjelja. 14:07. S druge strane chata mamurna frendica tipka kako je bilo vani jučer. Odgovaram kako mi je super drago što se odlično zabavila, ali u mom tipkanju je nervoza i nestrpljivost. JA nisam bila jučer vani i malo me boli FOMO.

 I kaj misliš? O blogu? Jesu gifovi too much?
 Ma da dobro ti je, skroz fora.
 Ok, a gramatika?
 E imaš negdje dupli space daj si to ispravi i tak...

Cijenim njen trud i pokušaje "konstruktivne kritike", ali razgovor dalje prelazi u nepovezano nabrajanje birceva, cuga i Uber ruta.

Niš', odi si popij neki magnezij pa se poslije čujemo.

 Buljim dalje u ekran i prolazim kroz pitanja. Točnije odgovore. Pitanja su super. Osim onog gdje bi trebala napisati što mi se točno NE SVIĐA u poslu community managera. Najteže pitanje. Ikad!
Radije bi kopala nego odgovorila na to pitanje i ispala totalno lame.  Ajd' ne bi baš kopala ali feeling je tu. Bilo bi mi bolje da skucam neki tekst nego da očajavam.
Ako sam već zamislila napisati test kao blog post ili Buzzfeed članak trebam neki uvod.  I evo ga, uvod u mojih 10 odgovora zbog kojih se dobiva posao community managera. :)
Nadam se.

      1. Klijent vas je zatražio da na društvenim kanalima promovirate lansiranje novog proizvoda, ali na način da takva promocija naglo prebacuje fokus s communityja na proizvod. Kako postupate?

Kao prvo duboko udahnem. Kad nitko ne gleda u nekom prikrajku na brzinu zakolutam očima.  Nakon toga nabacim veliki osmjeh i komuniciram klijentu kako bi prebacivanje fokusa i “guranje” promocije proizvoda i prodaje možda ne bi bilo najbolje prihvaćeno među publikom. Predlažem izradu oglasa koji će biti odvojen od communitya.
 U svakom slučaju klijent je uvijek u pravu, ali content je bog.


                                                                                         



      2.  Navedite tri najefikasnije engagement aktivnosti koje koristite prilikom upravljanja društvenih kanala.

       Pitalice - poticanje na komunikaciju kako bi fanovi dijelili svoja mišljenja i iskustva 
                     - direktno obraćanje korisnicima Što vi mislite? Sviđa li vam se?
      Ankete  - sukobljavanje dva banalna koncepta, mini anketa (najklasičniji primjer Kava ili čaj?)
          
      Gifovi!



         Bonus aktivnost je giveaway. ;)

      3.  Klijent je postavio target znatnog povećanja followera unutar mjesec dana i to na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Što poduzimate na kojoj od društvenih mreža ?


Facebook – like kampanja, pozivanje svih ljudi koji su bili u interakciji sa sadržajem na lajkanje stranice

Instagram – traženje relevantnih hashtagova i praćenje korisnika koji prate te hashtagove

Twitter – povećanje broja tweetova, retweetanje, korištenje relevantnih hashtagova 





      4.   Potencijalni klijent prilikom inicijalnog razgovora istaknuo je kako želi biti prisutan na svim društvenim mrežama (ajmo reći da su to Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Google+, Youtube, Snapchat), njihova djelatnost je industrijska, B2B poslovne orijentacije. Što im predlažete prilikom sastavljanja ponude/prijedloga?

Ovisno o području djelatnosti i branši, resursi bi se trebali raspodijeliti na samo određene kanale koji će u konačnici davati najbolje rezultate jer svaki kanal ima svoje zakonitosti. Ono što zanima Tviteraše, ne zanima Instagramere.
 Klijentu treba to objasniti i na inicijalnom sastanku objasniti da se bolje fokusirati na manje kanala i aktivno se baviti njima. Npr. kad je riječ o software kompaniji fokus bi bio na Twitteru i Linkedinu, a community menager bi trebao izvrsno poznavati materiju i koristiti se internom terminologijom. Ako je riječ o tvrtki koja se bavi proizvodnjom strojeva klijentu bi se predložilo da resurse uloži u Youtube kanal s kvalitetnim video materijalom čiji bi cilj bio edukacija kupaca i potencijalnih kupaca te prezentiranje rada strojeva i pogona.

 Klijent bi predložila da na papir stavi svoje želje, ciljeve i vrijednosti te proučila što radi konkurencija i gdje se nalazi ciljana publika klijenta. 


Korisnike društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama i Snapchata zanima drugačiji sadržaj, a direktori velikih korporacija ne skrolaju po Fejsu da bi pročitali još jedan suhoparni izvještaj.


      5.   Koju metriku  ćete uključiti u mjesečni izvještaj klijentu za kojeg radite CM Facebook, Instagram i Twitter profila?

Metrika koju bi uključila u mjesečni report:

- broj fanova i broj novih fanova

- doseg objava

- angažiranost fanova oko sadržaja (comment+like+share)

- demografska statistika 1. fanovi 
- demografska statistika 2. osobe koje su vidjele objavu
- demografska statistika 3. people engaged

- geografska statistika

- pregled najuspješnijih objava

- raspored budžeta

           

 6.    Koje alate koristite u radu i zašto? 

       Uvijek me privlačila fotografija i stvaranje orginalnog sadržaja (contenta kako ga sad svi oslovljavaju jer zvuči više kul). Najviše volim upotrebljavati aplikacije koji omogućuju uređivanje fotki i izrade plana objava. Neki od tih su Snapseed, Vsco, Unfold, Unum i Canva, a nerijetko "zagrabim" i u Unsplash.

       Photoshop je jedan od programa koji bi htjela bolje savladati pošto ga trenutno koristim na vrlo barbarski način.



      7.    Što najviše, a što najmanje volite u poslu community managera?

Njaviše volim stvarati content. Znam se ponekad zateći da se smijem ko' hijena i zadovoljno trljam ruke jer sam zaljepila super tekst na još bolju fotku ili našla inspo citat koji nije previše otrcan. Pa nakon toga trljam ruke i promatram reakcije, brojim lajkove i čekam da krene neka rasprava. Ono što zna biti frustrirajuće je kad se taman udubiš u posao, misliš da si pobjedio Facebookov algoritam i BAM - opet nova pravila.




  


      8.  Logobox je aktivan na nekoliko social kanala. Analizirajte način komuniciranja na raznim društvenim mrežama i napišite nam kako biste opisali Logobox online zajednicu i što biste promijenili. 

Nakon detaljne analize društvenih mreža shvaćam da stvarno želim raditi u ovoj agenciji. :D

Ton komunikacije je opušten, zaigran i odaje dojam jednog kreativnog i pouzdanog tima. Potencijalnim klijentima (i suradnicima) ulijeva povjerenje kroz maštovito prezentiranje pojedinih članova tima.

Facebook stranici bi se moglo dodati sadržaja koji se direktno obraća fanovima, poziva na interakciju, dijeljenje sadržaja, pitalice, ankete te više fotografija koje konkretno prezentiraju rad agencije tj. urediti arhivu radova i napraviti mali update.

Instagram bi probno mogli promijeniti vizualnu notu kroz jasniju koordinacija boja i postova, unificirani feed te uređene covere od highlightsa da jasnije prezentiraju određene stavke.

Twitter se koristi za poslovnu komunikaciju, možda bi se mogao povećati broj tweetova.

Pinterest je odličan način za prezentaciju radova te predlažem da se arhiva radova i boardovi redovito nadopunjuju.




      9.  U čemu se razlikuje pisanje za tiskane materijala, od pisanja za web?

Pisanje za web, s obzirom na to da koncentracija korisnika postaje sve manja, mora biti kraće, jasnije i preglednije. Naslov teksta mora privuči pozornost, a tekst treba biti pitak, optimiziran i  naglašen ključnim riječima koji omogućuju korisniku lakše navigiranje na stranici. Korisniku se maksimalno treba olakšati čitanje tako da se i nakon letimičnog pregledavanja teksta prenesu najbitnije informacije. Tekst bi trebao biti i grafički uređen, s "odmorima" u obliku slika ili gifova.






      10.  Kako biste primijenili content marketing (aktivnosti, formati, alati) s ciljem generiranja liste e-mail pretplatnika za newsletter komunikaciju? Možete primjeniti na primjeru Logoboxa.

      Prilikom generiranja e-mail pretplatnika uvijek je dobro ponuditi neke pogodnosti, popuste, prednosti  ili u slučaju Logoboxa – edukaciju. Newsletter koji bi se sastojao od tutorijala i how to basic uvoda u grafički dizajn, osnove marketinga ili SEO optimizacije web stranica. Cilj bi bio zaintrigirati publiku s edukativnim materijalom, ali i pritom napraviti mali showcase Logobox ponude.








Comments